גבריאל רעם מכתבי לקוחות מאמרים וכתבות ספרים צור קשר
4 רמות להפעלת העיניים - גבריאל רעם

זזה שיש לך עיניים לא אומר שאתה רואה.

7 טיפים לרושם ראשון - יסמין לוי

הגוף שלנו מסגיר אותנו מיד. קשה מאוד לעבוד עליו והוא יגיד את מה שמילים לא. לעיתים כדאי לסמוך עליו יותר ממה שבן אדם אומר לך. במיוחד אם תצטרך לבחור למי להאמין. יותר קשה לגרום לגוף לשקר ולא סתם מבחני פוליגרף קיימים בעולם.

ראו גם: 10 טריקים פשוטים ויעילים לשיפור הזיכרון

וכמובן, הנושא של שפת גוף מספק חומר נפלא לספר. כן, עוד ספר בנושא. הפעם לייל לונדס היא זו שהנפיקה לעולם את התובנות שלה בספר "How to talk to anyone". יש מצב שתכירו כבר כמה מהעבר אבל תמיד טוב להיזכר. לדבריה, אתה יכול ללכוד תשומת לב בצורה אפקטיבית, בלי לצייץ מילה. הנה כמה מהטכניקות המומלצות:

1. לא לחייך מיד מאוזן לאוזן

כאשר אתם נתקלים באדם, אין טעם ישר לחייך אליו. עדיף לחכות שנייה, לבהות בו טיפה, לקלוט את מבטו ורק אז לחייך ממש יפה מאוזן לאוזן. למרות שדחיית החיוך הוא עניין של שנייה, האקט הזה ישכנע אנשים שהחיוך שלך אמיתי ואישי עבורם ולא סתם. החיוך האיטי יותר מעלה את מפלס האמינות וכנראה, יקרב אנשים אליך יותר.

2. מבט דביק

אל תפסיק לנעוץ מבט ממושך בפרטנר ממולך. כן, ההמלצה הזו טיפה קריפית לטעמי אבל נו שיהיה. הסופרת ממליצה שתמשיכו להתבונן באדם שמנהל איתך שיחה כאילו דבק מגע מחבר בין העיניים שלך לשלו. גם אחרי שהוא סיים לדבר, תמשיכו להביט לתוך עיניו ואם אתם מפנים ראש מתישהו תוך כדי, לאט לאט.

3. מבט קופץ

כשאתם נמצאים בקבוצת אנשים ויש אחד שמעניין אותך, מומלץ להביט לעברו מדי פעם. זה ישדר שאתה מתעניין בתגובות שלו. מצד שני, אין זה מנומס לא להביט לעבר זה שמדבר. רצוי כן להביט לזה שמדבר אבל כשהוא מסיים משפט לחזור להביט לאדם שעניין אותך באמת. אבל לא לנעוץ מבט ממושך מדי לאובייקט שמרתק אותך אחרת הוא יחוש אי נעימות.

4. יחס כמו לתינוק

אנשים מאוד רגישים לאופן בו הצד השני מגיב אליהם. כשאדם חדש נכנס לחדר תוודא שכל הגוף שלך מופנה אליו, תרעיף עליו יחס ואת מלוא תשומת לבך כאילו היה תינוק קטן. זה ישדר לו שהוא מאוד מיוחד בעיניך. זה יחקק אצלו לזמן ממושך.

5. לא לזוז

אם אתם רוצים להיראות אמינים מול מישהו אל תזוזו. כלומר, כמה שניתן. לא להתגרד, לגעת בפנים, לנוע בכסא, כלום. הביטו בו ישר לעיניים ותשמרו על יציבות פיזית. אחרת הוא עלול לחוש שאתה משקר או מרטט. נסו להיראות כאילו זה כל מה שמעניין אתכם כעת, האדם מולכם. ונסו לחוש ככה באמת.

6. "להיתלות בשיניים"

נשמע קצת מאזוכיסטי אבל הכוונה היא לדמיין כל פעם שאתם עוברים דרך הדלת שאתם נועצים שיניים במקום הכי גבוה בדלת. המטרה היא לעמוד זקוף מאוד, לתת לגוף לעמוד עם ביטחון שכל שריר בפנים יעמוד נכון ולחייך למי שצריך. חשוב שכל הגוף שלכם ישדר נינוחות ויציבות וזו כנראה, הדרך להשיג זאת. בסוף זה יהפוך להרגל.

7. דמיינו שחבר חדש הוא ישן

כאשר אתם פוגשים אדם חדש בחיים, היראו והתנהגו כאילו הוא חבר טוב שאתם מכירים, מכבדים ואוהבים. מתברר שאם הגוף יאמין לזה, השני יחוש זאת ואהבה תגרור אהבה, כבוד יגרור כבוד וכבר הקשר יתחיל ברגל ימין.

על שקרנים ומיתוסים - רעם

התפרסם ב"אפוק טיימס"

מה אומרות אוזניך? - רעם

מחקרים מדעיים עדכניים מפריחים כמה אמיתות ישנות בכל הנוגע לשפת גוף והדרך שבה למדנו לפרש אותה. אז האם מגע באף מעיד על שקר, והאם אשה שנוגעת בשיערה באמת נמשכת לגבר בדייט? משחק האמת והשקר.

מאמר תשובה להתנגדויות - רעם

נכתב בתגובה למחקרים המעלים ספקות ביחס לשפת הגוף. פורסם ב-7 ימים ב-10.5.2013

שיחה בעשר אצבעות - אריה ורדי

 

אריה ורדי מדבר על שפת הגוף של נגנים מפורסמים: רמפל, אלפרד ברנדל, אייזיק שטרן וג'ינה בוכאור, שרינד. שפת הגוף כחלק מן הנגינה, המוסיפה או פוגעת באמינות הנגינה של האומן. אריה ורדי מסיים בנגינה של מזורקה במי-מינור של שופן. קטעי נגינה - רמפל מנגן את סירנקס של דביסי, אייזיק שטרן וג'ינה בכאואר מנגנים מתוך סונטת "אביב" של בטהובן. בתכנית מוצגים קטעים מתוך "כיתת אומן" של האוניברסיטה הפתוחה

 

.

ספר חדש - איך אתה נוהג - מאת גבריאל רעם

שפת הגוף בגילוי שקרים - גבריאל רעם

מזה שנים רבות אני מעביר סדנאות לחוקרים פרטיים וחוקרים במשטרה ובזרועות הבטחון, לקב''טים, מראיינים ועוד, בנושא של גילוי סימני שקר. רוב הידע שלי בתחום שאוב ממחקריו של פרופ' פול אקמן, שכתב ספרים רבים בנושא הבעת רגשות בפנים וגילוי שקרים דרך גילוי מיקרו הבעות.
 'קרא  כתבה שהתפרסמה עליו באוגוסט 2010 בעיתון כלכליסט של עיתון ידיעות אחרונות

פול אקמן גם שימש יועץ לסידרה בשם ''שקר לי'' שבימים אלו (אוגוסט 2010) מוקרנת בערוץ יס

הנה כתבה שהתפרסה אודות הסידרה,

שפת גוף בבית המשפט - גבריאל רעם

מאמר ראשון בסדרה: לגופו של הפרקליט


כולנו ראינו את עורכי הדין בסדרות הטלויזיה האמריקניות. הופעתם בדרך כלל מרשימה; בוטחת, מלוטשת, אפילו מושחזת. אך יש בה משהו נוסף, אופייני מאוד: היא דרמטית. ואין מדובר בסתם נפנופי ידיים והעוויות פנים מתלהמות.  הם נראים כאמני ואשפי התיזמון והאפקטים הפסיכולוגיים. הם יודעים מתי להרים את הקול, מתי להשתתק לאחר פיסקה מזעזעת, מתי להרים את הידיים במחאה, מתי להתרחק מכס השופט, מתי להתקרב לעד אותו הם חוקרים, מתי לנעוץ מבט חודר בעד כדי לערער אמינותו ומתי להראות מזועזעים לשמע דברי בלע כביכול.  וזה מרשים, תופס את העין ובעיקר: משכנע.
כך בסדרות טלויזיה, אך מי שהביא אמנות זו לשיא היה השחקן צ´רלס לוהטון בסרט ´עד תביעה´ עם מרלן דיטריך, על פי ספר של אגתה כריסטי.

מכסימומ

ניהול מוצלח של משא ומתן

כדי לנהל משא ומתן מוצלח צריך להבין בבני אדם ולדעת שלא השכנוע הרציונאלי אלא דווקא  הרגשות, הם אלה שקובעים. הדרך אל  כיסו או אל הסכמתו של האחר עוברת דרך ליבו, דרך - דרך הצד הרגשי והאישי שבו. 
 

גישור לא מילולי - גבריאל רעם
 לגשר על פערים בעזרת שפת הגוף
 
הפישור או הגישור הוא תהליך מורכב, שמשחקים בו גורמים רבים – גלויים וסמויים כאחד. לעתים מדובר במצב של מבוי סתום, כאשר הצדדים מיצו את כוחם במציאת מכנה משותף של הבנה לפני שהגיעו אל הבורר או המגשר.
במצב כזה יש צורך להתייחס לא רק לרמה הגלויה אלא בעיקר לרמה הסמויה של הרגש.
המלים מתייחסות בעיקר למה שגלוי, שפת הגוף מתייחסת למה שסמוי.
שפת גוף וסימנים לא מילוליים בפוקר

שפת גוף וסימנים לא מילוליים של שחקני פוקר

 


הרבה ספרים נכתבו בנושא ובפקולטות מסוימות אף נכלל נושא זה כחלק מהסילבוס.
כל שחקן מתחיל יודע שלשפת גוף יש משקל רב בעת משחק הפוקר, כאשר שחקנים רבים נעזרים בה כדי לקרוא את היריב, או כדי לבלבלו בשעה שהם משתמשים בשפת גופם.
כתבה זו הינה כתבה ראשונה בסדרת כתבות הבוחנות את היסודות הבסיסיים של שפת הגוף במשחק הפוקר
 

שפת הגוף בהוראה - גבריאל רעם

להופיע ולהשפיע

 

מה מבדיל מורה סתם ממורה מרתק? אנו המורים העומדים בפני מאות תלמידים מדי יום שואלים את עצמנו לא פעם מה צריך לעשות כדי להצליח לרתק את קהל שומעינו. איך משתמשים בקול? איזו הבעה "לובשים"? ומה עושים עם הידיים;. על חשיבותה של התקשורת הלא-מילולית ועל היכולת להקרין תדמית משכנעת ואמינה - במאמר זה.

האמת מאחורי המודעות נחשפת - ריקי הראל | 12/10/2008 15:05

ניתוח מודעות המועמדים לבחירות מקומיות במודיעין 2008
יועץ התקשורת, גבריאל רעם, מנתח את המסרים התקשורתיים החבויים בתוך מודעות התעמולה של המתמודדים לראשות עיריית מודיעין

בגוף ראשון: שפת הגוף של אבי נמני - גבריאל רעם, זמן תל אביב | 28/11/2008

אבי נמני, אניגמה מלאת חן מסתורי, גילה את סודו; מאחורי מסכת המונה ליזה לא הסתתר קוסם, אלא אדם לחוץ ותחרותי בטירוף. גבריאל רעם, מומחה לשפת גוף, עקב אחרי מאמן מכבי תל אביב בדרבי. חוות הדעת המקצועית לפניכם
הקלף החזק של נימני היה מאז ומתמיד החידתיות; שמא הוא יודע משהו שאנו לא יודעים, חיוך המונה ליזה שלו הוסיף נופך של חן לחידתיות. אתמול נפרצה החידה.  "התפרצויות תמוהות ומכוערות".

שפת הגוף של המדברים בטלפון הסלולרי - גבריאל רעם

 

שפת הגוף של הדובר הממוצע בטלפון הסלולרי מעידה על תחושותינו כלפי המכשיר הקטן הזה, המהווה עבורנו את התקווה הגדולה שמשהו סוף סוף יקרה....בתחילה נשמע הצלצול. עדין אך תובעני, מסתורי - בוקע כמו משום מקום ומכל מקום, מנסר אוקטבות בחלל. אחר כך באה התנועה. תנועה קטנה, מתוחה, מיומנת, כמו של צייד הממתין לזנק על טרפו. מעין דריכות פושטת בכל האנשים שמסביב לצליל, הטיה דרוכה וקשובה של הראש, המבט מתנתק לפתע ומתקבע בריכוז פנימי ויד נשלחת בדחיפות שוקקת אל החגורה או אל התיק: "זה שלי?" "זה אצלי?" "של מי מצלצל?"

הכרס של הגבר הישראלי - גבריאל רעם

כרסו של הגבר הישראלי הולכת לפניו, תרתי משמע, אך מה המשמעות היותר עמוקה של התפיחות הזו?

´שפת הגוף´ של מתנות לחג ולימי ההולדת - גבריאל רעם

מי שקונה מתנה עם כל הלב, לאחר שהשקיע בבחירתה מחשבה, רגש וכסף  - מצפה שהמתנה תהיה קולעת ושתתקבל בשמחה. עם זאת -אנו  יודעים להעלות על פנינו חיוך ולהשמיע המיית  תודה והתפעלות גם כאשר ליבנו שוקע בקרבנו מרוב אכזבה למראה המתנה שקבלנו. 

סידורי ומיקומי ישיבה - בארוחת ליל הסדר - גבריאל רעם

איך יושבים סביב שולחן בליל הסדר, ומה זה אומר על הנוכחים והיחסים ביניהם?

תקשורת לא מילולית בחנויות, קניונים ומרכולים - פורסם בקופה רושמת ובקופה ברשת

שפת הגוף – בקניון ובמרכול


חלק גדול מן המיומנות של קימעונאי בא לביטוי ביכולת להבחין במצב הרוח, הגישה והאישיות של מי שנכנס לחנות ולהתאים אליו התנהגות שתוציא ממנו את המיטב (רצון לקנות ממוצרי החנות).  לצערנו לא תמיד זה המצב, ובמקרים רבים הזבן או הקמעונאי רק ממחזר התנהגות שגורה והרגלית. שיותר מושפעת ממצב הרוח שלו עצמו מאשר ממצב הרוח, הגישה והאישיות של מי שנכנס זה עתה לחנות.

על חודו של קול - פורסם בhello ! מגזין תקשורת וסלולר, 4-5/2004

המרחקים בין בני האדם הולכים וגדלים, אך הצורך בתקשורת אינו קטן, אלא שהוא הולך וגדל. כך אנו מוצאים שפע של עזרים טכנולוגיים זמינים, שרק לפני שנים לא רבות לא הועלו כלל בדימיון: צ´טים, פקסים, SMS, דואר אלקטרוני, טלפונים ניידים, וכמובן גם עזרים ותיקים כטלפון קווי ומכתבים.

כשהיא אומרת לא - מתוך הספר גברים ונשים מעבר למילים

לידיעת הגברים - לא כל אישה המניחה יד על זרועך, מחייכת אליך ומשלבת רגליים חטובות, מאותתת על עניין מיני. נשים מטבען עובדות על התדר הידידותי ומשדרות סימני ידידות רבים יחסית לגברים, הנוטים לפרש עניין אנושי או הבעה של ידידות מצד האישה ככוונות מיניות. הם נוהגים לומר להגנתם, שהסימנים שקלטו נראו להם כאיתותי חיזור מובהקים ושהם לא מבינים על מה יצא הקצף. לכן חשוב שגברים יתמצאו בהיבט הלא מילולי של החיזור, כדי לדעת מתי חברתם רצויה ומתי חתירתם לאינטימיות אינה רצויה

סוד הכריזמה - פורסם בטורה של נילי רעם בחדשות השרון

עם כל מחקר חדש שמתפרסם - מתברר יותר ויותר עד מה שפת הגוף אפקטיבית ואיזה שינוי דרסטי ניתן להשיג באמצעות הבנה ויישום של כמה מעקרונותיה הפשוטים. ,למשל מחקר שנערך לאחרונה באונ´ ת"א בנושא הכריזמה. הכריזמה האישית- אותה תכונה או אשכול תכונות המאציל חן וקסם על בעליו והמאפשר לאותם בני מזל שניחנו בו למגנט אליהם אחרים- ניתנת ל"רכישה"!

איך להציג נושא (פרזנטציה) - נילי רעם

היכולת להציג נושא בצורה מרתקת ומעניינת היא מיומנות חשובה ביותר – בחברה ובעסקים. גם אם יש לך ידע רב ושליטה טובה בחומר זה לא מבטיח שתדע (או תדעי)להעביר את המסר לשומעיך בצורה מושכת. כבר ראיתי וגם שמעתי מרצים משעממים, משמימים או כאלה שלא בראש שלהם להשתדל "לעשות הצגה" - הנוסכים שיעמום ועייפות בשומעיהם ולעתים מעוררים חוסר סבלנות ואפילו כעס ("כסף בחזרה").

איך להצליח בראיון תעסוקתי - מאת נילי רעם

בימים אלה כשרבים מחפשים עבודה חשוב לדעת איך לעבור טוב בראיון הקבלה. כמה טיפים להתחלה, שיעזרו לך להטביע חותם חיובי:

 

שירות: השפה הכי מוכרת בעולם - נילי רעם


לא חשוב מה תאמר ללקוח הפוסע אל תוך החנות, חשוב איך תאמר לו את זה ולפעמים -
איך תשדר לו את זה. 
לקוח נכנס לסניף, דוחף לפניו את עגלת הקניות.
הוא נבוך, קצת מהסס, עיניו בוחנות את שדרות המדפים, מתבלבלות מעט מההיצע. לפניו הוא רואה את פניהם של המוכרים השונים, עם כל צעד נוסף שאותו יעשה אל תוך החנות הוא יצור קשרי עין נוספים עם מוצרים ועם מוכרים, אולי גם עם מנהלים ומקדמי מכירות למיניהם

טיפוסי לקוחות

חלק גדול מן המיומנות של בעל עסק  מצליח  בא לביטוי ביכולת להבחין במצב הרוח, הגישה והאישיות של מי שנכנס לחנות ולהתאים אליו התנהגות שתוציא ממנו את המיטב (רצון לקנות ממוצרי החנות).  

ניתוח ציורי דמויות - נילי רעם

ידוע זה מכבר שיש קשר בין הביטוי האומנותי של האדם לבין מטעניו הרגשיים.  תהליך היצירה אף מתואר על ידי פרופ´ הנס ושולמית קרייטלר מאוניברסיטת תל-אביב בספרם "הפסיכולוגיה של האומנויות" כ"פריקה של מתחים ריגשיים המונחים על ידי עיצוב קוגניטיב אסתטי". גילויים אלה הובילו לעיצובן של שיטות שונות של ריפוי וטיפול נפשי באמצעות היצירה האומנותית, כגון: ריפוי בתנועה, ריפוי בעיסוק, פסיכודראמה, ריפוי באמצעות כתיבה - ביבליותרפיה ואחרות. 

מאמר: טיפוסי לקוחות, טיפוסי צרכנים - 04.03.2009

יום אחד בשנה יש לנו, היהודים, בו מותר לנו, באופן חוקי למהדרין, להתחזות למישהו אחר – ללבוש תחפושת ולעטות מסכה.
אך האמת היא שאין צורך בפורים כדי ללבוש מסכות, אנו עושים זאת מדי יום, כמעט בכל מקום, כל הזמן. בכל פעם שאנו עוברים את סף ביתנו בדרכנו החוצה – אנו מעלים על עצמנו מסכה.

סדנאות לארגונים הרצאות קורסים שפת גוף של אישים ראיון קבלה לעבודה מהי שפת הגוף ? פרסומים בעיתונות YouTube פייסבוק עמוד הבית
© כל הזכויות שמורות
גבריאל רעם - 2009
raam@sfatguf.co.il

עיצוב והקמה: Webart